S61 Suwalki – Budzisko koniec obw. Suwałk – Budzisko z obw. Szypliszek

/Data podpisania umowy
o dofinansowanie

07/11/2018

/Wartość całkowita kontraktu

1 037 796 621,93 zł

/Wysokość dofinansowania
z Unii Europejskiej

742 824 553 Euro

wtorek 07/04/2020

01.03.2020 – 31.03.2020 r.

W okresie sprawozdawczym Wykonawca wykonywał następujące prace projektowe:

  1. 2.2.1.1. Projekt Wykonawczy:
  • Projekt Wykonawczy – przebudowy sieci wodociągowych, kolizje: W1, W5, W6, W12, W11, W15 – przekazanie do Inżyniera po uwagach. Kolizje: W3, W7, W9, W10, W13, W14, W4, W8 – przekazanie do Inżyniera rewizji 00. Przekazanie do uzgodnień. Prace nad pozostałymi Projektami Wykonawczymi przebudów wod – kan.
  • Projekt Wykonawczy – przebudowy sieci kanalizacji sanitarnej. Kolizje KS-1, Kst-2. – przekazanie do Inżyniera po uwagach. Prace nad kolizją KS-3.
  • Projekt Wykonawczy – melioracje: Zeszyt 9 (kolizja nr 9) – przekazanie do Inżyniera po uwagach. Zeszyt 3 (Przebudowa koryta rowu „b.n.1”, Przebudowa koryta rowu „b.n.2”, Likwidacja stawu F=999m2, Likwidacja rowu b.n.3) oraz Zeszyt 8 (Przebudowa koryta rowu R-A, Przebudowa sieci drenarskiej) – przekazanie do Inżyniera rewizji 00.
  • Projekt Wykonawczy budynków na MOP Budzisko. Dobór wyposażenie budynków.
  • Projekt Wykonawczy – zagospodarowanie MOP Żubryn oraz MOP Budzisko. Projekt sieci na MOP.
  • Projekt Wykonawczy – drogi: przekroje normalne, plan sytuacyjny, przekroje podłużne, przekroje poprzeczne. Opracowanie modeli drogowych. Trasa główna, drogi dojazdowe, węzły. Prace nad katalogiem szczegółów powtarzalnych. Prace nad PKN trasy głównej i dróg pozostałych.
  • Projekt SOR, SZR – aktualizacja opracowań projektowych. Przygotowanie materiałów na Audyt BRD.
  • Projekt Wykonawczy – mosty: WS-1, WS-2, WD-7, PZDs-20 – przekazanie do weryfikacji Inżyniera po uwagach. PZDs-10, WS-4, WS-11, PZDd-29– przekazanie do Inżyniera rewizji 00. Prace projektowe nad pozostałymi obiektami m.in. ED-3, ED-9, PZDd-16, WS-22, WS-24, PZDd-26, WS-28, WD-32.
  • Projekt Wykonawczy – kolizje tt i en. Kolizje: WN – praca nad wprowadzeniem uwag Inżyniera, dobór fundamentów słupów na podstawie odwiertów kontrolnych. Kolizje nN i SN: 2, 6, 8, 10 – 20, 23 – 36, 37 – 50. Przekazanie do weryfikacji Inżyniera. Prace nad Projektem Wykonawczym kolizji Orange.
  • Projekt Wykonawczy – kanalizacja deszczowa i zbiorniki. Opracowanie profili kanalizacji deszczowej do km 16+000. Opracowanie kart szczegółów.
  • Inwentaryzacje przyrodnicze.
  • Opracowanie STWiORB (drogowe, mostowe, przebudowy sieci).
  • Projekt Wykonawczy – geotechnika – przekazanie do zatwierdzenie Inżyniera tomu 9.1 oraz 9.2. Analiza uwag Inżyniera. Prace nad Tomem 9.3.
  • Badania dla wykonania odwiertów kontrolnych (obiekty, zbiorniki, drogi).

2. Projekty tymczasowej organizacji ruchu:

  • PTOR – Wyjazdy z budowy w ciągu dróg powiatowych.

3. 2.2.1.2. Projekt Budowlany:

  • Branża drogowa:
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu WS-2
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu PZGd-5a
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-7
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu ED-9
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-14
    – zmiana niwelety w rejonie obiektu PZDs-18
    – rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (przejście dla zwierząt dużych górą),    a  także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową) wraz z uciągleniem dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej pomiędzy tymi obiektami. ze względu na zmianę.
    – zmiana rozwiązań sytuacyjnych w rejonie MOP Żubryn w związku z dostosowaniem do wymogów PFU.
  • Branża mostowa:
    – skrócenie estakady ED-3 do jednego przęsła przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ,
    – skrócenie estakady ED-9 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ,
    – zmiana konstrukcji obiektu WS-12 i WS-30 z konstrukcji żelbetowej na konstrukcję gruntowo powłokową  przy zachowaniu wymogów PFU,
    – skrócenie obiektu WS-22 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ oraz PFU,
    – rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (przejście dla zwierząt dużych górą), a także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową).
  • Pozostałe branże:
    – usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału i zastąpienie jej przykanalikami na skarpę,
    – usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału z uwagi na zmianę przechyłki i zastąpienie jej odwodnieniem powierzchniowym lub przykanalikami na skarpę,
    – zmiana rozwiązań konstrukcyjnych zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

W okresie sprawozdawczym wykonywane były następujące prace:

  • Nadzór archeologiczny.
  • Nadzór przyrodniczy.
  • Nadzór saperski.
  • Obsługa geodezyjna budowy.
  • Rozbiórka budynków, km. 23+110 dz. 28/2; 23+515 dz. 26/4; 23+490 dz. 26/4; 23+970 dz. 67/6; 23+830 dz. 67/6; 23+480 dz. 26/4.
  • Usuwanie karczy i zwożenie gałęzi, km. 0+800 -2+500; 8+000 – 16+000.
  • Oczyszczanie terenu z gałęzi i kłód, km. 23+500.
  • Zdjęcie warstwy humusu pod drogi technologiczne w śladzie pasów technologicznych, dróg gminnych i jezdni dodatkowych, km. 0+700 – 7+800; 16+100 – 18+500.

/Zamawiający:

Skarb Państwa Generalny Dyrektor Dróg
Krajowych i Autostrad,
reprezentowany przez Oddział GDDKiA w Białymstoku
ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok

http://www.gddkia.gov.pl

/Wykonawca:

Budimex S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9
01-204 Warszawa

http://www.budimex.pl/

/Nadzór inwestorski:

Konsorcjum:
TPF SP. z o.o.
ul. Annopol 22
03-236 Warszawa

TPF GETINSA EUROESTUDIOS S.L.
c/Ramon de Aguinaga 8
28028 Madryt, Hiszpania

http://www.tpf.eu/