S61 Suwalki – Budzisko koniec obw. Suwałk – Budzisko z obw. Szypliszek

/Data podpisania umowy
o dofinansowanie

07/11/2018

/Wartość całkowita kontraktu

1 037 796 621,93 zł

/Wysokość dofinansowania
z Unii Europejskiej

742 824 553 Euro

wtorek 07/07/2020

01.06.2020 – 30.06.2020 r.

W okresie sprawozdawczym Wykonawca wykonywał następujące prace projektowe:

1. Projekt Wykonawczy

  • Projekt Wykonawczy – drogi: przekroje normalne, plan sytuacyjny, przekroje podłużne, przekroje poprzeczne. Trasa główna, drogi dojazdowe, węzły. Prace nad katalogiem szczegółów powtarzalnych. Obróbka i uszczegółowienie planu sytuacyjnego. Korekta opracowań po uwagach Inżyniera.
  • Projekt Wykonawczy – mosty – przekazanie części obiektów do weryfikacji Inżyniera (w tym obiektów po uwagach): ED-3, PP-6, WS-11, WS-12, PZDd-13, WS-15, PZDs-18, WS-21, Ws-22, WS-24, WD-25, WD-27, PZDd-29, WS-30, PZDs-31, WD-31. Przekazanie do weryfikacji Inżyniera Tom-u 3.35 „Przepusty”. Prace projektowe nad pozostałymi obiektami inżynierskimi po uwagach Inżyniera.
  • Projekt Wykonawczy – melioracje: Przekazanie opracowań do weryfikacji Inżyniera – zeszyt 6, 11, 12, 14, 15, 16, 17.
  • Projekt Wykonawczy – branża kanalizacyjna. Przekazanie opracowań do weryfikacji Inżyniera Tom 5.2, Tom 5.3.
  • Projekt Wykonawczy – przebudowy sieci wodociągowych. Przekazanie materiałów do uzgodnień oraz weryfikacji Inżyniera po uwagach – zeszyt 7.
  • Projekt Wykonawczy budynków na MOP Budzisko. Korekta opracowań po uwagach Inżyniera.
  • Projekt Wykonawczy – zagospodarowanie MOP Żubryn oraz MOP Budzisko. Projekty sieci na MOP. Przekazanie materiałów do weryfikacji Inżyniera Tom 6.2.
  • Projekt SOR, KSZR – Przekazania opracowań do weryfikacji Inżyniera. Przegląd uwag Inżyniera do przekazanych materiałów.
  • Projekt Wykonawczy – Kolizje: en – analiza i wprowadzenie uwag Inżyniera. Przygotowanie materiałów do uzgodnień z gestorem. Prace nad Projektem Wykonawczym kanału technologicznego. Przekazanie materiałów do weryfikacji Inżyniera: Tom 7.1, Tom 7.2.1-7.2.39, Tom 7.4.
  • Raport Ponownej Oceny Oddziaływania na Środowisko – przekazanie do weryfikacji Inżyniera oraz opinii Zamawiającego.
  • Opracowanie STWiORB (drogowe, mostowe, przebudowy sieci).
  • Projekt Wykonawczy – geotechnika. Przekazanie tomów 9.1c i 9.3 do weryfikacji Inżyniera.
  • Złożenie wniosków i operatów zamiennych do PWG Wody Polskie.
  • Prace nad zamiennym wnioskiem ZRID.
  • Korekta materiałów na ZUDP.

 

2. Projekty tymczasowej organizacji ruchu:

Nie dotyczy

3. Projekt Budowlany:

  • Branża drogowa:

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WS-2

– zmiana niwelety w rejonie obiektu PZGd-5a

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-7

– zmiana niwelety w rejonie obiektu ED-9

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-14

– zmiana niwelety w rejonie obiektu PZDs-18

– rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (Przejście dla zwierząt dużych górą), a także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową) wraz z uciągleniem dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej pomiędzy tymi obiektami. Ze względu na zmianę.

– zmiana rozwiązań sytuacyjnych w rejonie MOP Żubryn w związku z dostosowaniem do wymogów PFU.

 

  • Branża mostowa:

– skrócenie estakady ED-3 do jednego przęsła przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ,

– skrócenie estakady ED-9 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ,

– zmiana konstrukcji obiektu WS-12 i WS-30 z konstrukcji żelbetowej na konstrukcję gruntowo powłokową przy zachowaniu wymogów PFU,

– skrócenie obiektu WS-22 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ oraz PFU,

– rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (Przejście dla zwierząt dużych górą), a także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową).

  • Pozostałe branże:

– usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału i zastąpienie jej przykanalikami na skarpę,

– usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału z uwagi na zmianę przechyłki i zastąpienie jej odwodnieniem powierzchniowym lub przykanalikami na skarpę,

– zmiana rozwiązań konstrukcyjnych zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

W okresie sprawozdawczym wykonywane były następujące prace:

  1.  Roboty przygotowawcze:

  • Nadzór archeologiczny.
  • Nadzór przyrodniczy.
  • Nadzór saperski.
  • Nadzór geotechniczny.
  • Obsługa geodezyjna budowy – tyczenia związane z wykonaniem planowanych robót drogowych, mostowych i branżowych, wykonanie inwentaryzacji zrealizowanych robót drogowych i mostowych.

   2.  Roboty drogowe:

  • Zdjęcie warstwy humusu na S61, pod drogi technologiczne w śladzie pasów technologicznych, dróg gminnych i jezdni dodatkowych, km. 0+000 – 0+400; 3+600 – 4+100.
  • Odhumusowanie, km. 20+500 – 20+700; 20+800 – 21+100.
  • Zdjęcie warstwy humusu, km. 14+500 – 15+300; 19+400 – 20+400; 21+400 – 21+750.   
  • Wykonanie drogi technologicznej – DG16; PTP 18+650 – 18+900.
  • Wymiana gruntu, km. DG3 0+170 – 0+250; 2+105 – 2+180; 5+920 – 5+935; 6+370 – 6+490.
  • Wymiana gruntów słabonośnych, km. 8+760 – 8+780; 10+735 – 10+800; 12+690 – 12+788; 12+805 – 12+880; CPR 0+410 – 0+490; 16+770 – 17+030; 19+380 – 19+450; 19+505 – 19+550; 19+610 – 19+810; 19+935 – 19+995; 21+290 – 21+320; 21+750 – 21+835; 21+847 – 21+890; 21+750 – 21+890.
  • Rozbiórka nawierzchni dróg: DK8 0+030 – 0+500 (ul. Pułaskiego); DW651.
  • Rozbiórka podbudowy dróg: DK8 0+300 – 0+500 (ul. Pułaskiego); DW651.
  • Wykonanie rowów wzdłuż objazdu DW651.
  • Wykonanie wykopów, km. DG3 0+000 – 0+784,81; 1+050 – 1+220; 3+000 – 3+200; 4+390 – 5+120; 6+350 – 5+600; 8+925 – 9+350; 9+830 – 9+870; 18+450 – 18+550; 18+650 – 18+860; 23+180 – 23+300 str.L; WD33; DW651.
  • Wykonanie nasypów, km. DJ3 0+000 – 0+670,16; DJ7 0+000 – 0+156,85; DG2 0+000 – 0+417,49; 0+800 – 1+050; 5+125 – 5+325; 6+800 – 7+100; 8+200 – 8+600; 10+100 – 10+300; 18+650 – 18+860.
  • Wykonanie platformy pod kolumny przemieszczeniowe, km. 2+650 – 2+970; 5+750 – 5+880; 8+680 – 8+725; 8+745 – 8+760.

   3. Roboty mostowe:

  • WS-1

– Beton fundamentu 

– Roboty Ciesielskie ścian i rygla jezdnia lewa

– Roboty zbrojarskie ścian i rygla jezdnia lewa.

  • WS-2

– Beton fundamentów 

Roboty ciesielskie korpusów

– Roboty zbrojarskie korpusów.

  • WS-4

 Wymiana gruntu 

– Beton wyrównawczy

– Beton fundamentów

– Roboty zbrojarskie.

  • WD-7

– Wykop pod fundament 

– Beton wyrównawczy.

  • WD-14

Wykop pod fundament.

  • WD-15

– Wykop pod fundament.

  • PZDs-18

– Wykop pod fundament

– Wymiana gruntu

Beton podkładowy.

  • WD-19

– Wykop pod fundament

Beton podkładowy.

  • PZDs-29

– Wymiana gruntu 

– Beton wyrównawczy 

– Zbrojenie podpór

– Wykop pod fundament 

– Beton podpór.

  • PZDs-31

Wymiana gruntu

Wykop pod fundament

– Beton wyrównawczy

– Zbrojenie podpór.

/Zamawiający:

Skarb Państwa Generalny Dyrektor Dróg
Krajowych i Autostrad,
reprezentowany przez Oddział GDDKiA w Białymstoku
ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok

http://www.gddkia.gov.pl

/Wykonawca:

Budimex S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9
01-204 Warszawa

http://www.budimex.pl/

/Nadzór inwestorski:

Konsorcjum:
TPF SP. z o.o.
ul. Annopol 22
03-236 Warszawa

TPF GETINSA EUROESTUDIOS S.L.
c/Ramon de Aguinaga 8
28028 Madryt, Hiszpania

http://www.tpf.eu/