S61 Suwalki – Budzisko koniec obw. Suwałk – Budzisko z obw. Szypliszek

/Data podpisania umowy
o dofinansowanie

07/11/2018

/Wartość całkowita kontraktu

1 037 796 621,93 zł

/Wysokość dofinansowania
z Unii Europejskiej

742 824 553 Euro

wtorek 05/05/2020

01.04.2020 – 30.04.2020 r.

W okresie sprawozdawczym Wykonawca wykonywał następujące prace projektowe:

1. Projekt Wykonawczy:

  • Projekt Wykonawczy – przebudowy sieci wodociągowych. Prace nad pozostałymi Projektami Wykonawczymi przebudów wod – kan. Zeszyt 7 (W-16, W-17). Przekazanie materiałów do uzgodnień oraz weryfikacji Inżyniera po uwagach – zeszyt 1, 2, 3, 5, 6.
  • Projekt Wykonawczy – melioracje – przekazanie opracowań do weryfikacji Inżyniera – zeszyt 1, 3, 4, 8, 9, 13. Obliczenia hydrologiczne dla pozostałych przebudów.
  • Projekt Wykonawczy budynków na MOP Budzisko. Dobór wyposażenia budynków. Wewnętrzna weryfikacja.
  • Projekt Wykonawczy – zagospodarowanie MOP Żubryn oraz MOP Budzisko. Projekty sieci na MOP. Wewnętrzna weryfikacja.
  • Projekt Wykonawczy – drogi: przekroje normalne, plan sytuacyjny, przekroje podłużne, przekroje poprzeczne. Trasa główna, drogi dojazdowe, węzły. Prace nad katalogiem szczegółow powtarzalnych. Prace nad PKN trasy głównej i dróg pozostałych. Obróbka i uszczegółowienie planu sytuacyjnego. Wewnętrzna weryfikacja.
  • Projekt SOR, SZR – aktualizacja opracowań projektowych. Przygotowanie i przekazanie materiałów na Audyt BRD. Wprowadzenie uwag Inżyniera do przekazanych materiałów.
  • Projekt Wykonawczy – mosty – przekazanie części obiektow do weryfikacji Inżyniera (w tym obiektów po uwagach): WS-1, WS-2, WS-4, WD-7, PZDs-10, WS-11, WS-15, PZDd-16, PZDs-18, PZDs-20, PZDd-26, PZDd-29. Prace projektowe nad pozostałymi obiektami inżynierskimi – wewnętrzna weryfikacja.
  • Projekt Wykonawczy – kolizje tt i en. Kolizje: en – analiza i wprowadzenie uwag Inżyniera. Przygotowanie materiałów do uzgodnień z gestorem. Prace nad Projektem Wykonawczym kolizji tt i kanału technologicznego. Przekazanie projektów kolizji tt do Inżyniera oraz do uzgodnień z gestorami.
  • Projekt Wykonawczy – kanalizacja deszczowa i zbiorniki. Opracowanie profili kanalizacji deszczowej od km. 16+000 do końca odcinka. Opracowanie kart szczegółów.
  • Inwentaryzacje przyrodnicze. Prace nad Raportem Ponownej Oceny Oddziaływania na Środowisko – część opisowa.
  • Opracowanie STWiORB (drogowe, mostowe, przebudowy sieci).
  • Projekt Wykonawczy – geotechnika. Przekazanie tomów 9.1 i 9.2 po uwagach Inżyniera. Prace nad tomem 9.3. – wewnętrzna weryfikacja.
  • Dane do operatów wodnoprawnych zamiennych. Prace nad zamiennym OPW.
  • Przygotowanie materiałów na ZUDP.

2. Projekty tymczasowej organizacji ruchu:

  • PTOR – I etap TOR.
  • PTOR – Oznakowanie robót związane z budowa obiektu WS-1 pod istniejącą DK S-61.
  • PTOR – tymczasowe oznakowanie związane z zamknięciem odcinka drogi krajowej Nr 8 (ul. Pułaskiego) w Suwałkach.
  • PTOR – tymczasowe oznakowanie robót związane z budowa drogi objazdowej równoległej do drogi krajowej nr 8 (ul. Pułaskiego w Suwałkach).
  • PTOR – oznakowanie tymczasowego wyłączenia z ruchu odcinka drogi gminnej, ul. Szwajcaria w Suwałkach.

3. Projekt Budowlany:

  • Branża drogowa:

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WS-2

– zmiana niwelety w rejonie obiektu PZGd-5

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-7

– zmiana niwelety w rejonie obiektu ED-9

– zmiana niwelety w rejonie obiektu WD-14

– zmiana niwelety w rejonie obiektu PZDs-18

– rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (Przejście dla zwierząt dużych górą), a także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową) wraz z uciągleniem dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej pomiędzy tymi obiektami.

– zmiana rozwiązań sytuacyjnych w rejonie MOP Żubryn w związku z dostosowaniem do wymogów PFU.

  • Branża mostowa:

– skrócenie estakady ED-3 do jednego przęsła przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ.

– skrócenie estakady ED-9 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ.

– zmiana konstrukcji obiektu WS-12 i WS-30 z konstrukcji żelbetowej na konstrukcję gruntowo powłokową przy zachowaniu wymogów PFU.

– skrócenie obiektu WS-22 przy zachowaniu wymogów postanowienia RDOŚ oraz PFU.

– rezygnacja z obiektu MS-5 i obiektu WS-6 w zamian za obiekt PZGd-5a (Przejście dla zwierząt dużych górą), a także obiekt PP6 (przejście dla pieszych pod drogą ekspresową).

  • Pozostałe branże:

– usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału i zastąpienie jej przykanalikami na skarpę.

– usunięcie kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału z uwagi na zmianę przechyłki i zastąpienie jej odwodnieniem powierzchniowym lub przykanalikami na skarpę.

– zmiana rozwiązań konstrukcyjnych zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

W okresie sprawozdawczym wykonywane były następujące prace:

  • Nadzór archeologiczny.
  • Nadzór przyrodniczy.
  • Nadzór saperski.
  • Nadzór geotechniczny.
  • Obsługa geodezyjna budowy.
  • Usuwanie karczy, km. 1+100 -7+780; 16+600 – 17+000.
  • Wywózka karp po wycince drzew, km. 2+979 – 3+590; 4+400 – 5+160.
  • Zrębkowanie zebranych gałęzi po wycince drzew, km. 10+800 – 15+650; 13+000 – 16+000; 20+000 – 23+500.
  •  Zbieranie karpin po wycince drzew, km. 8+000 – 15+650.
  •  Zbieranie gałęzi i dłużyc po wycince drzew, km. 10+500 – 10+900; 15+650 – 22+800.
  •  Rozbiórka budynków, km. 23+010 dz. nr 9/2; 1+740 dz. nr 22520; 6+635 dz. nr 6; 21+175 dz. nr 49/1; 21+180 dz.nr 49/1; 23+770 dz. nr 67/1.
  • Zdjęcie warstwy humusu na S61, pod drogi technologiczne w śladzie pasów technologicznych, dróg gminnych i jezdni dodatkowych oraz TG, km. 0+800 – 7+980; 8+160 – 12+700 DG6; 17+300 – 21+800 Węzeł Szypliszki Łącznica L1
  • Zdjęcie warstwy humusu, km. 19+200 – 19+400.
  • Wzmocnienie podłoża pod drogi technologiczne w śladzie pasów technologicznych, dróg gminnych i jezdni dodatkowych, km. 0+700 – 7+400; 8+160 – 12+100 DG6; 16+560 – 18+500.
  • Wykonanie podbudowy z kruszywa na drogach technologicznych w śladzie pasów technologicznych, dróg gminnych i jezdni dodatkowych, km. 0+700 – 7+400; 16+560 – 18+500.
  • Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego pod drogi technologiczne, km. 10+930 – 11+420.
  • Profilowanie podłoża na drogach technologicznych, km. 0+700 – 7+500; 8+150 – 8+650; 10+920 – 11+420; 10+920 -11+450 SP.
  • Profilowanie podłoża pod drogi technologiczne, km. 17+150 – 20+800; 18+000 – 18+500
  • Wykonanie wymiany gruntów słabonośnych pod wodą, km. 5+740 – 5+750; DG3 0+170 – 0+250; 10+880 – 10+915; 18+860 – 20+800.
  • Wymiana gruntu, km. 1+420 – 7+090; 10+640 – 11+220.
  • Wymiana gruntów słabonośnych, km. 16+770 – 17+620.
  • Wykonanie drogi technologicznej, km. 5+000 – 5+150; 5+750 – 5+900.
  • Wykonanie wykopów, km. 0+800 – 7+980, DJ3, DJ4, DG3; Węzeł Szypliszki Łącznicy L2.
  • Wykonanie nasypów, km. 0+800 – 7+980, DJ3, DJ4, DG3; Węzeł Szypliszki Łącznica L1.
  • Wykop pod drogi technologiczne, km. 18+000 – 18+500.
  • Nasyp pod drogi technologiczne, km. 18+000 – 18+500.
  • Podbudowa z KŁSM na drodze technologicznej, km. 20+600 – 20+800.

 

/Zamawiający:

Skarb Państwa Generalny Dyrektor Dróg
Krajowych i Autostrad,
reprezentowany przez Oddział GDDKiA w Białymstoku
ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok

http://www.gddkia.gov.pl

/Wykonawca:

Budimex S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9
01-204 Warszawa

http://www.budimex.pl/

/Nadzór inwestorski:

Konsorcjum:
TPF SP. z o.o.
ul. Annopol 22
03-236 Warszawa

TPF GETINSA EUROESTUDIOS S.L.
c/Ramon de Aguinaga 8
28028 Madryt, Hiszpania

http://www.tpf.eu/